Hoya 1 år!

HoyaGrattis Hoya 1 år!

*och grattis till hela Palm’s Uggla-kull*

Ända sedan jag såg den rexade agouti-hane som tillhörde Veronica (?) under tidiga Sydråtte-dagar fastnade jag för denna kombo. Rex och agouti. Hur fantastiskt vackert är det inte? Rexningen lyfter fram det djup som de flerfärgade stråna frambringar.

När jag då la ögonen på Hoya (Då Palm’s första gången) under Agility Grand Prix kunde jag inte sluta tänka på henne. Så otroligt vacker och söt liten tjej! Ja, jag valde henne med ögonen och hjärtat. Jag blev kär. 🙂
Att sedan uppfödare Åsa kunde tänka sig att släppa henne var ju ett stort plus! Vips så blev hon min :D.

Hoya skiljer sig lite från Mamiya och Nicca i temperament, men hon och Leica är vapendragare :D. Hoya vill gärna utforska allt, men det måste vara lugnt och tryggt först. När det väl är stilla – då är Hoya ligist nummer ett. Hennes fantasi, destruktivitet och energi är inget man kan se mellan fingrarna med. Det gäller att hålla koll ;).

Hursomhelst är Hoya en kär guldklimp som stjäl mitt hjärta var dag :). Inte bara mitt för den delen. Hon började sin snygg-värld genom att ta första pris och bästa junior i standard. Sedan dess har hon knipit diverse placeringar inom såväl SRS som SSV.

Tramsebyxan Hoya – ha en underbar födelsedag! 😀

Lämna en kommentar